Co zrobić, by zapewnić klientom pokaźniejsze zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, by zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, aby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?
Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, producenta z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i ograniczanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu ładne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spośród tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.
Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Żeby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.
Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, iż istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, żeby się uczyć i żeby działać – żeby uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,zawsze na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.
Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób bardzo odmienny od dotychczasowego.
Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, że rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda produktywniejszego działania,w dodatku metoda produktywniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a nawet własne zapotrzebowania i pragnienia.
Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.
Dzięki tej książce porzucisz tradycyjne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania procesu progresywności i generowania jednostajnego wzrostu.
Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.
Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w istotnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.
Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest dodatkowo założycielem UK Lean Enterprise Academy oraz Lean Global Network.
Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej producenta specjalizującej się w produkowaniu zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest na dodatek współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.
Orest J. Fiume był dyrektorem i dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.
***
Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, że doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie dobrymi chęciami kierownictwa i iż wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego cyklu rozwojowego.
Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan
Książka Strategia lean stawia konkretną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać typowo w kategoriach metody przeobrażania producenta w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu bezprecedensowych zdarzeń w branży. Przedstawia, iż dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda firma może odnieść sukces, dokonując stanowczego przełomu w swej branży.
John Shook, prezes Lean Enterprise Institute
Ta ważna książka to coś więcej niżeli zbiór danych o powszechnie dziś wykorzystywanych narzędziach lean. To opis kompleksowej, a przy tym przełomowej strategii.
James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat, a także Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute
Tytuł Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej Autorzy Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380876293 ISBN 9788380876293 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 368 Format 15.8x23.5x2 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.576 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.