Wchodzisz do sklepu,kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś nabyć, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy?
Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna proponujący nowy wariant łącza internetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanych poprzez twojego obecnego dostawcę, lecz po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?
Czy te przykłady brzmią znajomo?
A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać?
Jeżeli tak, to bez wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów społecznych, którzy badają typowo używane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania:
(1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego?
(2) Co na ten temat mówią badania?
(3) Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o wydajności danej techniki?
Ta książka pokazuje aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego – nie tylko zakupy, lecz także bliskie relacje i nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie.
O autorach:
Dariusz Doliński – profesor psychologii, renomowany psycholog społeczny i lubiany badacz wpływu społecznego. Autor licznych artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach psychologicznych, a także 21 książek. Pracuje na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
Tomasz Grzyb – dr hab. Psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.
Rekomendacje wydawnicze:
Nigdy wcześniej nie widziałem książki opisującej tak niemało technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, że te sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz posiadać jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik znajdziesz omówienie badań potwierdzających jej sprawność. - profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois University
Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynującego przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i precyzyjnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli także przykłady eksperymentów, które dowiodły skuteczności tych technik. Czytelnicy, którzy poszukują ciekawego wprowadzenia do sztuki wywierania wpływu społecznego, na pewno nie będą rozczarowani.- profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern University
Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 produktywnych technik wpływu społecznego, ale także zbadali mechanizmy psychologiczne, które powodują, iż owe techniki działają. Nie ma bardziej praktycznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor książek „Wywieranie wpływu na ludzi" i „Pre-swazja"
Tytuł Sto technik wpływu społecznego. Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest produktywne! wyd. 2 Autor Dariusz Doliński,Tomasz Grzyb Wydawnictwo Smak słowa EAN 9788366420892 ISBN 9788366420892 Kategoria Nauki humanistyczne\Psychologia liczba stron 416 Format 14.8x20.6x4.8 cm Rok wydania 2023 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 2 Waga 0.425 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sto technik wpływu społecznego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.