Zdjęcia produktu


Percepcja ja w relacjach interpersonalnych [stojanowska elżbieta] (SCHOLAR)

(2018 / 166 / Scholar / Elżbieta Stojanowska / miękka / 9788373839601)
Psychologia SCHOLAR
Dostepność na dzień 22.12.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

24,70 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 24,70 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Percepcja ja w relacjach interpersonalnych [stojanowska...

Tytuł Percepcja Ja w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu przejrzystości Autor Elżbieta Stojanowska Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-960-1 Rok wydania 2018 ilość stron 166 Format pdf Spis treści Spis treści
Rozdział I
Do czego są konieczne metapercepcja, a także poczucie krystaliczności
własnej osoby? 9
Trafność metapercepcji 9
Funkcje metapercepcji 11
Pożądana metapercepcja 13
Iluzja krystaliczności 13
Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby 17
Opis celów badawczych 18
Rozdział 2
Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych
oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki 21
Metoda 23
Osoby badane 23
Procedura badania 23
zaimplementowane narzędzia 24
Wyniki 24
Kobiety 25
Porównanie pozytywności metapercepcji pań o przeróżnej samoocenie 26
Mężczyźni 27
Porównanie pozytywności metapercepcji panów
o najróżniejszej samoocenie 29
Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn 29
Dyskusja 30
Perspektywa dalszych badań 32
Rozdział 3
Wpływ akceptacji i odrzucenia, a także ocen cech jednostki
na samoocenę i przeżywane emocje 34
Metoda 36
Osoby badane 36
Procedura badania 36
zastosowane narzędzia 37
Wyniki 37
Stabilność samooceny osób o zróżnicowanej samoocenie 41
Stabilność emocji negatywnych u osób o różnorodnej samoocenie 42
Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnorodnej samoocenie 43
Dyskusja 44
Rozdział 4
Poczucie przezroczystości zalet i wad u pań i mężczyzn w sytuacjach
akceptacji, a także odrzucenia 47
Metoda 49
Osoby badane 49
Procedura badania 49
zastosowane narzędzia 50
Wyniki 50
Poczucie przejrzystości zalet wspólnotowych 51
Wady wspólnotowe 52
mocne strony sprawcze 53
Wady sprawcze 54
Różnice płciowe 56
Porównanie wielkości poczucia transparentności cech zróżnicowanego typu 57
Dyskusja 58
Rozdział 5
Wpływ danych o krystaliczności własnych cech sprawczych
i wspólnotowych na zadowolenie z relacji i percepcję partnera.
Rola sposobu konstruowania Ja 61
Metoda 63
Osoby badane 63
Procedura badania 63
zastosowane narzędzia 65
Wyniki 65
Zadowolenie z kontaktu 65
Oceny cech partnera 66
Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych
partnera 68
Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji 69
Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera 71
Dyskusja 73
Rozdział 6
Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na
chełpliwość autoprezentacji pań i mężczyzn o różnej samoocenie 76
Metoda 78
Osoby badane 78
Procedura badania 78
Wyniki 79
Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn 82
Dyskusja 83
Rozdział 7
Rola metapercepcji w skuteczności autoprezentacji osób o zróżnicowanej
samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera 86
Metoda 88
Osoby badane 88
Procedura badania 88
zastosowane narzędzia 88
Wyniki 90
skuteczność autoprezentacji 91
Pozytywność metapercepcji 91
Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera 92
Trafność ocen postaw partnera 92
Znaczenie metapercepcji dla skuteczności autoprezentacji 93
Dyskusja 94
Rozdział 8
Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie
, a także związkach koleżeńskich pań i mężczyzn o rozmaitych orientacjach
społecznych Ja 97
Problematyka badań 99
Badanie I. Związki małżeńskie 101
Osoby badane 101
Procedura badania 101
zastosowane narzędzia 102
Wyniki 103
Korelaty i wyznaczniki pożądanej krystaliczności w zakresie cech
wspólnotowych 105
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych, a także orientacji HC…
dla różnic płciowych w poziomie pożądanej przezroczystości
tych cech 107
Korelaty pożądanej krystaliczności w sferze sprawczej 108
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji
w sferze wspólnotowej 108
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych
w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech 108
Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej 108
Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie
pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych
w związkach małżeńskich 109
Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa 109
Podsumowanie 110
Badanie II. Związki koleżeńskie 111
Osoby badane 111
Procedura badania 111
Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej 112
Wyniki 112
Korelaty i wyznaczniki pożądanej krystaliczności w sferze
wspólnotowej 114
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych…
w poziomie pożądanej przejrzystości tych cech 117
Korelaty i wyznaczniki pożądanej przejrzystości w sferze sprawczej 117
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze
cech wspólnotowych 118
Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych
w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech 118
Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji
w sferze cech sprawczych 119
Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie
pożądanej obiektywnej metapercepcji cech 119
Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej 120
Podsumowanie 120
Dyskusja 121
Rozdział 9
Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego i danych
zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz przejrzystość cech
wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych pań 124
Metoda 129
Osoby badane 129
Procedura badania i zaimplementowana manipulacja 129
zastosowane narzędzia 130
Wyniki 131
efektywność aktywizacji Ja 131
Wpływ aktywizacji Ja, a także danych zwrotnych na obraz własnej
osoby 132
Pożądana metapercepcja 134
Pożądana przezroczystość 135
Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną
przejrzystością 136
Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji 138
Rola obrazu Ja dla pożądanej krystaliczności 139
Dyskusja 139
Ograniczenia wniosków z badań 142
Porównanie pożądanej klarowności i metapercepcji… w związkach
intymnych pań na początku znajomości, a także w relacjach
długotrwałych 143
Rozdział 10
Zakończenie 145
Bibliografia 152
Aneksy 159
Indeks nazwisk 163

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Psychologia
  • Producent

    SCHOLAR
  • ISBN

    9788373839601
  • Oprawa

    Miękka
  • Autor

    Elżbieta stojanowska
  • Wydawnictwo

    Scholar
  • Ilość stron

    166
  • Rok wydania

    2018
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Percepcja Ja w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności (sklep TaniaKsiazka.pl)
    24,70 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 24,70 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Percepcja ja w relacjach interpersonalnych [stojanowska elżbieta]. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Psychologia