Poznaj wyniki rewolucyjnego badania nad rozwojem osoby. Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej trudne zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników oraz ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat.
Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą. Niniejsza książka to podsumowanie bezprecedensowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego.
Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zaimplementowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.
skategoryzowana w książce ogromna liczba danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i solidne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne.
staranne i krystalicznie sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.
Dzięki książce: o poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby; o dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się ona w poszczególnych okresach życia; o poznasz rozwojowy model zaburzeń.,,Jest to kompleksowe, korzystnie przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w pokaźny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia.
Będzie ono szczególnie przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, lecz także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami".,,Bulletin of the Menninger Clinic",,świetny opis szczególnie wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę...
Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, lecz oprócz tego, iż wspomniane badanie należy do rzadkości, ma dodatkowo konkretne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest".,,Journal of Child Psychology and Psychiatry",,Jeśli chcesz posiadać najistotniej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę.
W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej albo bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka".,,Journal of Child and Family Studies" L.
Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.
Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników Irving B. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America.
Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.
Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała niemało prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia.
Zyskała międzynarodowe podziw, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt. W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty.
Napisał mnóstwo artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu i relacji z rodzicami w okresie adolescencji oraz relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.
aktualnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozwój osoby. Ryzyko i adaptacja od narodzin do dorosłości. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.