Czy uczelnia powinna zarządzać relacjami$2313 Czy mogą być one źródłem zdobywania przewagi konkurencyjnej$2314 Co decyduje o sukcesie na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych$2315Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej.
świeże podejście do zarządzania staje się koniecznością. Autorka proponuje w książce prekursorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania, które z jednej strony może pomóc uczelniom w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, z drugiej zaś nie jest sprzeczne z akademickim etosem i misją.W książce opisano zarządzanie relacjami z różnorodnymi podmiotami w otoczeniu rynkowym uczelni (np.
klientami, przedsiębiorstwami, państwem). Szczególną uwagę zwrócono na relacje uczelni ze studentami. Oparto się jednocześnie na najnowszej literaturze światowej, jak i wynikach własnych badań. Czytelnik wyszuka tu naukowe teorie potwierdzające adekwatność wysuwanych tez oraz przykłady funkcjonalnych narzędzi potrzebnych szkołom wyższym.
Książka Anny Drapińskiej (...) wypełnia lukę w dorobku polskich badaczy zajmujących się szkolnictwem wyższym (...). Z całą pewnością włącza się w trend dyskusji o modelu polskiego uniwersytetu przyszłości, pokazując świeże możliwości funkcjonowania uczelni w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu krajowym i międzynarodowym.
Książka ta jest niezmiernie bogata w warstwie teoretycznej, oparta na dociekliwej i rzetelnej analizie światowej literatury (...), co stanowi o jej obszernej wartości poznawczej. (...) w dodatku w warstwie empirycznej książka A.
Drapińskiej wnosi części nowej wiedzy, w tym zwłaszcza identyfikację kluczowych komponentów formujących współcześnie relacje uczelnia-student oraz wykazujących wpływ na budowanie lojalności studentów.
(Prof. Dr hab. M.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.