Po długim czasie wymagania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym albo z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są wyraźne. Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje posiadające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, żeby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady także w szczególności na celu ochronę konsumenta. Wynikiem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają stanowczy wpływ na branżę handlu internetowego: 1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. Zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE, a także 2011/83/UE w odniesieniu do udoskonalonego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. Dyrektywa OMNIBUS), 2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. W sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. Dyrektywa cyfrowa), 3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. W sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. Dyrektywa towarowa). Zapisy tych dyrektyw są już zastosowane do krajowych aktów prawnych. Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. Krajowe przepisy wpłynęły bardzo na branżę handlu elektronicznego - w głównej mierze na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców oferujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. Dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w optymalny sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć świeże funkcjonalności na potrzeby serwisów internetowych, by zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych. Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie świeże przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i wykorzystywane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach wykorzystywanych w przedsiębiorstwie. Tytuł Sprzedaż przez internet Autor Katarzyna Pośpiech-Białas Wydawnictwo Infor EAN 9788382683707 ISBN 978838683707 Kategoria Literatura, Prawo liczba stron 128 Format 235x165 mm Rok wydania 2023
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sprzedaż przez internet. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.