Zagrożenie, a może szansa? To zależy od Ciebie! Kryzys to czas, w którym sporo podmiotów gospodarczych i wielu klientów przeżywa nieprzystępne chwile. Niedostatki wolnych środków, niepewność przyszłości, niespodziane zmiany przepisów, wydarzenia na świecie i w kraju, na które nie mamy wpływu - wszystkie te czynniki mogą spowodować,podczas rozmowy handlowej sprzedawca usłyszy od potencjalnego klienta:?Nie, nie dzisiaj.
Przepraszam,teraz mamy inne priorytety?. I nie sfinalizuje transakcji. Tak, kryzys to bezdyskusyjnie jest zagrożenie i obszerna przeszkoda w realizacji planów sprzedaży. Ba, kryzys to zagrożenie dla egzystencji wielu firm!
Z drugiej strony są branże, przedsiębiorstwa, pojedynczy biznesmeni i handlowcy, dla których kryzys to czas rozkwitu. Ponieważ oferują ludziom coś, co jest im niezbędne. Albo coś, co rozszerza ich poczucie bezpieczeństwa.
Albo po prostu byli w stanie dotrzeć do klienta i przekonać go, iż akurat ich artykuł albo usługa jest tym, co w kryzysie przyda się istotnie. Sytuacja kryzysu bowiem wymaga nie tylko znajomości narzędzi i technik sprzedażowych.
Skuteczni sprzedawcy posiadają je oczywiście opanowane do perfekcji bez względu na okoliczności, lecz dysponują czymś jeszcze - kreatywnością, która pozwala im twórczo się do nich adaptować. Prawda jest taka, iż na to, co się dzieje, nie mamy pokaźniejszego wpływu, lecz mamy wpływ na to, co jesteśmy w stanie zrobić, a przez to także na efekty, jakie uzyskamy.
O autorze Arkadiusz Bednarski - trener i praktyk sprzedaży. W swojej 20-letniej karierze przeszedł drogę od handlowca, poprzez kierownika i dyrektora sprzedaży, po członka zarządu spółki prawa handlowego.
Jest autorem koncepcji budowy sieci sprzedaży, przyczynił się do rozwoju wielu firm. Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia sprzedażowe w kraju i za granicą. Od 20 lat jest trenerem, przeszkolił ponad 12 tysięcy osób z 23 krajów.
Absolwent Wydziału Zarządzania i technologii Żywności Akademii Morskiej w Gdyni oraz studiów na kierunku negocjacje i mediacje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Autor licznych publikacji prasowych oraz 14 książek, w tym kilku bestsellerów? wśród nich Mistrza sprzedaży, który doczekał się już trzech wydań.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Mistrz sprzedaży w czasach kryzysu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.