Początek dziennikarstwa to moment pojawienia się refleksji na temat tożsamości zawodowej dziennikarzy i rodzące się aspiracje do pełnienia nieszablonowej roli w społeczeństwie, roli wynikającej z wyznawanej przez dziennikarzy mistrzowskiej ideologii.
Konceptualizacja dziennikarstwa jako profesji oznacza z reguły zrozumienie dziennikarstwa poprzez pryzmat znaczenia przypisywanego przez dziennikarzy swej pracy, redagowania i tworzenia materiałów prasowych.
Dominującym modelem dziennikarstwa w XX w. Był cieszący się powszechnym autorytetem profesjonalista dostarczający czytelnikowi sprawdzonych, rzetelnych i obiektywnych danych, oraz tworzyw prasowych o charakterze publicystyczno-analitycznym, i taki dziennikarz w swej pracy realizował założenia ideologii profesjonalizmu przyjętej i akceptowanej w środowisku zawodowym.
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Podtytuł: pomiędzy modernizmem a ponowoczesnością
ISBN: 9788375454277
Kod paskowy: 9788375454277
Autorzy: Kononiuk Tadeusz
Rok wydania: 2013
Kod wydawcy: 29692
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 304
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x24.0cm
Głębokość (mm): 16
Waga: 0.46
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Profesjonalizacja w dziennikarstwie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.