W celu rozszerzenia sprzedaży swych towarów i usług przedsiębiorcy stosują różnego rodzaju preferencje cenowe w postaci rabatów, premii pieniężnych, sprzedaży premiowej czy programów lojalnościowych. Brak szczególnych regulacji podatkowych w zakresie tych działań o charakterze marketingowo-promocyjnym sprawia niemało wątpliwości co do sposobu ich opodatkowania i ujęcia w księgach.
Z książki dowiesz się:
- w jaki sposób udokumentować akcje promocyjne, aby wydatki z nimi związane móc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
- jak skonstruować akcję promocyjną, żeby nie wywoływała powstania przychodu po stronie klienta,
- jak należy opodatkować sprzedaż "za złotówkę",
- czy premie pieniężne powinno się zaliczyć do przychodów podatkowych, czy także należy pomniejszyć o ich wartość koszty uzyskania przychodów,
- jak poprawnie dokumentować premie pieniężne,
- jak należy ewidencjonować faktury korygujące odnoszące się do rabatów,
- w jaki sposób sprzedawca i nabywca powinni wprowadzić do ksiąg rachunkowych rabat, premię pieniężną i sprzedaż premiową.
Opracowanie gromadzi ergonomiczne porady wyjaśniające zasady ewidencji i opodatkowania przeróżnego rodzaju akcji promocyjnych, opatrzone licznymi przykładami, oraz odpowiedzi na pytania.
Podtytuł: Opodatkowanie i ewidencja
kolekcja procesu: VADEMECUM KSIĘGOWEGO
ISBN: 9788326489730
Kod paskowy: 9788326489730
Wydanie: 1
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 30787
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 206
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.12.0
Format: 14.0x20.0cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.264
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozliczanie akcji promocyjnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.