,,Głównym celem mojego studium jest zbadanie zakresu możliwości budowania podmiotowych relacji między użytkownikami najróżniejszych technologii medialnych a komunikowanymi za ich pośrednictwem sensami" $12 pisze Autor we wstępie.
W tym celu posłużył się należycie zdefiniowanym i zaimplementowanym pojęciem wehikułu, jako różnoraką techniczną strukturą zapośredniczenia odbiorcy w urządzeniach, powodującą, że doświadczenie ludzkie zyskuje wymiar i treść, a technologia staje się medium dla zachowania i odczuwania.
Tematyka ta jest należycie przedstawiona od strony jej znaczenia dla człowieka, jak ponadto ilości przykładów takich zjawisk i konsekwencji ich oddziaływania.prof. Michał OstrowickiZakres potencjalnych czytelników tej publikacji może być bezsprzecznie szerszy aniżeli tylko kręgi znawców czy również studentów kierunków medioznawczych i filmoznawczych.
Kultura audiowizualna, a także problematyka wirtualności w ramach cyberkultury to obecnie centralne kwestie kultury i to nie tylko w perspektywie studiów nad nowymi mediami. Konwergencyjny charakter współczesnej kultury opartej na aparatach medialnych wymaga także podejścia interdyscyplinarnego oraz szerokich kompetencji badawczych, które z całą pewnością reprezentuje Autor recenzowanej publikacji.prof.
Piotr ZawojskiJan Stasieńko jest kierownikiem Zakładu Nowych Mediów w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, autorem książki Alien vs. Predator$13 Gry komputerowe a badania literackie, członkiem International Digital Media and Arts Association i Polskiego Towarzystwa Badania Gier.
Odbywał staże naukowe w Department of Communication State University of New York College at Brockport, a także w Centre for Digital Media i Simon Fraser University w Vancouver. Był organizatorem (wraz z Agnieszką Dytman-Stasieńko) procesu konferencji,,Język a multimedia" i jednym ze współzałożycieli wrocławskiego klastra multimediów Creativro.
W pracy naukowej koncentruje się na posthumanistycznych kontekstach technologii medialnych, narracyjnych aspektach gier wideo, historii i antropologii nowych mediów, w tym efektów specjalnych. Jest twórcą kilku nagradzanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego programów studiów licencjackich i magisterskich z zakresu humanistyki cyfrowej, animacji 3d i mediów interaktywnych.
obecnie realizuje projekt naukowy,,Osoby niepełnosprawne jako aktorzy sesji rejestrowanych przy użyciu systemu motion capture".Wydanie publikacji dofinansowane przez Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Niematerialne Galatee w wehikułach rozkoszy i bólu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.