Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o danych (danych naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o danych, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o , a także działalności informacyjnej w Polsce i za granicą oraz o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Detalowej analizie pozostały poddane przede wszystkim te zagadnienia danych, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań ergonomicznych i umiejętności informacyjnych trafnie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i kanonów oraz obecnej oferty usług informacyjnych dla jednostkowych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnorodnych społecznościach i korzystających z najróżniejszych źródeł danych, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu. Elementem scalającym omówione zagadnienia jest kreowanie odpowiedzialności za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z danych w całej przestrzeni informacyjnej, wirtualnej i realnej oraz kreowanie progresywnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i kondycją współczesnych instytucji informacyjnych, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci oraz społeczeństwa danych i wiedzy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauka o informacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.