Opracowanie mieści analizę regulaminów szkół doktorskich w Polsce, której podjęli się doktoranci najróżniejszych polskich podmiotów kształcących doktorantów, w oparciu o aktualny stan prawy. Opierała się ona na przygotowanym poprzez autorów formularzu dotyczącym oceny regulaminów szkół doktorskich. Jedną z głównych przyczyn podjęcia tej problematyki badawczej była chęć porównania oraz zweryfikowania treści regulaminów szkół doktorskich w Polsce w celu wyróznionia luk w regulaminach szkół doktorskich i zweryfikowania ich oraz próba określenia wpływu obecnie obowiązujących regulaminów szkół doktorskich na zmiany w systemie szkolnictwa wyższego i nauki. Szczegółowa analiza treści regulaminów umożliwiła opracowanie poniższego zbioru prawidłowych praktyk, które mogą zostać wykorzystane w celu ulepszenia obowiązujących regulaminów szkół doktorskich. Fragment wstępu Monografia jest asygnowana dla doktorantów, promotorów oraz praktyków, którzy zajmują się funkcjonowaniem szkół doktorskich. Ze względu jednak na dużą uniwersalność rozważań książka może być skierowana do stosunkowo szerokiego grona odbiorców zainteresowanych omawianą problematyką. Opracowanie to jest dziełem kompletnym, objaśniającym i zaspokajającym wiedzę z zakresu wszelkich zagadnień związanych z rozmiarem poręcznym i doktrynalnym szkół doktorskich bez potrzeby sięgania do innych opracowań. Jest to jeszcze opracowanie wyjątkowo aktualne, {pomocn|przydatn)e przedstawicielom doktryny, praktykom w stosowaniu prawa oraz doktorantom.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Michała Kowalskiego, prof. ALK
Tytuł Szkoły doktorskie. Aktualne problemy i wyzwania Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe FNCE EAN 9788367138550 ISBN 9788367138550 Kategoria Literatura, Pedagogika Liczba stron 178 Format 235x165 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szkoły doktorskie. aktualne problemy i wyzwania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.