Sytuacja społeczno - gospodarcza, w jakiej powstała niniejsza publikacja, przejdzie do historii. Świat zdominowany poprzez COVID-19 stał się uzależniony od działań i relacji wirtualnego świata. Współczesny człowiek otoczony innowacyjnymi technikami, w tym zaanektowanymi poprzez media, zmienia sposób funkcjonowania w społeczeństwie XXI wieku.
Technologie kształtują świeże wzorce społecznych zachowań, typowo poprzez prędkie zmiany ludzkich relacji informacyjnych. Ogólnodostępność cyfrowa pozwoliła na produktywniejszą komunikację i systematyczne wzbogacanie zasobów informacyjnych.
Korzystamy z nich intuicyjnie, nie za każdym razem rozumiejąc perswazyjne mechanizmy barwy ich wpływu na nasze życie.Technologie mediowe są tym elementem technologii pokolenia cyfrowego, które zdominowały i zmodyfikowały życie współczesnego człowieka.
Nowy ekosystem medialny coraz częściej staje się wirtualnym otoczeniem wytwarzającym efektywne bodźce, na które niejednokrotnie bezkrytycznie, reagują ludzie. Sposoby konsumpcji mediów, możliwości weryfikacji ich przekazów stały się kopalnią wiedzy o użytkownikach, wytwarzając trendy i style życia pokoleń użytkowników.Umiejętność pozyskiwania i analizowania danych z zróżnicowanych źródeł informacji o pokaźnej objętości (Big Data) obejmujących problematykę światowych i polskich trendów w zakresie B+R+I, przyczyniły się do przemiany w mediach klasycznych, wytwarzając świeże źródła informacji, efektywnie formując typy użytkowników o nowych potrzebach, motywacjach i zachowaniach.
Widoczna, niemal bezkrytyczna akceptacja nowych, cyfrowych mediów diametralnie zmieniła wszystkie konwencjonalne formy dystrybucji danych. Stworzyło to konieczność podejmowania prekursorskich, kompleksowych badań z wykorzystaniem progresywnej aparatury badawczej stosowanej - co niezwykle widoczne - z interdyscyplinarną analityką.
Zrozumienie i wyjaśnienie złożonych problemów i zjawisk, towarzyszących nowym mediom, wymaga nowatorskiej metodologii, trafnych narzędzi i szerokiej, interdyscyplinarnej interpretacji wyników prowadzonych badań nad mediami.Dostrzegając zapotrzebowanie na efekty badań, nad wspomnianym mariażem wirtualnego świata z nowymi technologiami informacyjnymi, w środowisku społeczno-gospodarczym, Katedra technice Informacyjnych Mediów demonstruje kolejny zbiór dokonań młodych naukowców.
To oni - przedstawiciele i użytkownicy cyfrowego świata, bacznie obserwując otaczającą rzeczywistość, wyłuskują z niej to co nad wyraz istotne, postępowe i nowatorskie. Wykorzystują do tego celu najnowsze technologie i narzędzia, szczególnie analizując szerokie ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane światowe zasoby informacyjne, a także własne autorskie badania.Efekty pracy młodych badaczy przedstawia czwarty tom Antologii Tekstów Katedry technologii Informacyjnych Mediów.
Jest on prezentacją zainteresowań absolwentów kierunku Logistyka Mediów, punktem zwrotnym w relacjach biznesowych i informacją dla pracodawców dotyczącą wiedzy, umiejętności i możliwości badawczych osób zasilających rynek pracy związany z komunikacją i nowymi mediami.
Zapewne będzie on, na podobieństwo poprzednich tomów, uzupełnieniem, inspiracją, punktem wyjścia dla dalszych badań naukowych podejmowanych poprzez młodych adeptów nauki.Uzupełnienie publikacji stanowią materiały z cyklicznych konferencji organizowanych poprzez członków Katedry, realizowane projekty w sektorze B+R+I i nowo otwarte studia Zarządzanie Big Data.We współczesnym, usieciowionym świecie, bogatym w zetabajtowe zasoby informacyjne, prezentowane badania spotykają się z niesłabnącym zainteresowaniem świata biznesu.
Oczekuje on rzetelnej diagnozy zasygnalizowanych w tomie problemów wpływających na społeczną podmianę danych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Antologia tekstów Katedry Technologii Informacyjnych Mediów. Tom 4. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.