Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się w głównej mierze na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą.
Rzadko kiedy zauważa się,między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej albo bardziej optymalny, co przekłada się na poziom jego rozumienia.
Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, iż dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana w głównej mierze do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki.
Odbiorców odszuka zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Tytuł Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci Autor Magdalena Szubielska Wydawnictwo TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL EAN 9788373063662 ISBN 9788373063662 Kategoria Nauki humanistyczne\Kulturoznawstwo liczba stron 118 Format 16.8x23.7x0.8 cm Rok wydania 2007 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.254 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.