Zawarty w książce przegląd badań nad szkolnym wypaleniem u adolescentów budzi podziw i uznanie. Jest syntetyczny, autorsko skomponowany, klarowny, logiczny i spójny. Sprawia, że obie Autorki przy pomocy swych badań stają się częścią naukowej wspólnoty, dołączają do grupy osób zaangażowanych w poznawanie tego społecznie ważnego zjawiska. Mamy w tej książce pokaz warsztatu badawczego na najwyższym poziomie metodologii oraz samodzielności i kreatywnego podejścia do stawianych problemów…, książka jest nie tylko godna najwyższego uznania, nie tylko może stać się swoistym wzorem do naśladowania czy także pewnym standardem dla badań pedagogicznych… Może stać się ona naszym przewodnikiem po zawiłej, bardzo najróżniejszej problematyce współczesnej szkoły… Brakuje w pedagogice takich zaangażowanych książek. Z tym większym przekonaniem rekomenduję tę świetną publikację do druku, gratulując równocześnie obu Autorkom dojrzałości, wiedzy, opanowania warsztatu metodologicznego, a także precyzji i staranności w badaniach.
Prof. Zw. Dr hab. Mirosław Nowak-Dziemianowicz
Bezsprzecznym walorem monografii jest porównawczy charakter zaprezentowanych w niej badań i analiz – w rodzimych realiach do rzadkości wciąż należą bowiem badania porównawcze, które umożliwiają wielostronne spojrzenie na rozpatrywane kwestie. Na tym pokaźniejsze uznanie zasługuje w związku z tym, podjęcie przez Autorki badań polsko-amerykańskich. W moim przekonaniu jest to praca oryginalna o dużych walorach poznawczych, która niewątpliwie wzbudzi zainteresowanie w szerokich kręgach odbiorców – najczęściej nauczycieli i rodziców, ale także nauczycieli akademickich (którzy mogą użyć przedstawione wyniki badań w procesie przygotowania przyszłych nauczycieli do skutecznej pracy w zawodzie) oraz samych uczniów (którzy, dzięki lekturze, zyskać mogą świadomość istnienia zjawiska wypalenia szkolnego, jego przyczyn, symptomów i metod przeciwdziałania jego obecności, a gdyby to ostatnie zawiodło lub okazało się niemożliwe – jego negatywnym konsekwencjom).
Dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof. ChAT
Tytuł Wypalenie szkolne u adolescentów. Raport z badań polsko - amerykańskich Autor Katarzyna Tomaszek,Agnieszka Muchacka - Cymerman Wydawnictwo Petrus EAN 9788377204429 ISBN 9788377204429 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia ilość stron 204 Format 16x24.6x2.1 cm Rok wydania 2020 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.432 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wypalenie szkolne u adolescentów. raport z badań polsko - amerykańskich - katarzyna tomaszek,agnieszka muchacka - cymerman. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.