Książka porusza wyraźny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, iż należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań równocześnie jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy także dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.
Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu niełatwej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna), a także zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle interesującym i zarazem silnie angażującym bodźcem,użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i sprawnym.
Tytuł Zabawa sztuką socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu Autorzy Mirosław Kisiel, Magdalena Zrałek-Wolny Wydawnictwo Difin EAN 9788380850194 ISBN 9788380850194 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 236 Format 16x23x1.3 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.378 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zabawa sztuką. Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.