Książka Szkoła. Konflikt podmiotów? Zwraca uwagę na złożoność osiągalnych do wystąpienia procesów, w które bezpośrednio uwikłane są podmioty edukacji. Rzecz jednak w tym, iż obok zjawisk oczekiwanych, pojawiają się inne, te niepożądane. Najczęściej stanowią one asumpt do stwarzających się konfliktów i kumulują w sobie ludzka niemoc, niechęć, gniew, zagubienie, bezradność, rozgoryczenie. W większości przypadków stany te są konsekwencją nieprzygotowania nauczycieli i braku wiedzy na temat istoty konfliktów. Bez zrozumienia możliwość wpływu i kreowania procesów w zamierzonych przez siebie kierunku, nauczyciele skazują efekty własnej pracy na żywiołowość zjawisk. Zamiast przygotowania, współpracy i determinacji, pozostaje im jedynie wiara w cud. A wiara w tym przypadku to za mało, konieczna jest wiedza, która pozwoli wydajnie i z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych wyjść z sytuacji trudnych. Widoczna jest tu wiedza na temat źródeł konfliktów, ich przebiegu i sposobu przeciwdziałania albo użytkowania w budowaniu konstruktywnych relacji ukierunkowanych na rozwój procesów edukacyjnych. Przyjęcie takiego założenia zaważyło na układzie książki i wyodrębnieniu dwóch części: Źródła konfliktów w edukacji, a także Sposoby przezwyciężania konfliktów w sytuacjach szkolnych.
Fragment Wprowadzenia
Tytuł Szkoła. Konflikt podmiotów? Autorzy Inetta Nowosad, Klaudia Pietrań, Mirosław Szymańs Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788380194151 ISBN 9788380194151 Kategoria Literatura, Pedagogika Format 225x160x16 mm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szkoła Konflikt podmiotów?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.