Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne promocji jako narzędzia użytkowanego poprzez wielkie polskie miasta. Na podstawie publikacji z zakresu rozwoju regionalnego, marketingu terytorialnego, a także obowiązujących aktów prawnych w publikacji pokazano, że promocja jest głównym obszarem aktywności marketingowej miasta. W pracy zaproponowano ponadto definicję intensywności promocyjnej miasta, uwzględniającą wieloaspektowość tego pojęcia. W dalszej kolejności zwrócono uwagę na ograniczoność przystępnych danych wtórnych pozwalających na plastikowy pomiar aktywności promocyjnej polskich miast. W części metodycznej pracy przedstawione zostały założenia oraz przebieg badań, które umożliwiły pozyskanie danych od 51 spomiędzy 59 miast wytypowanych do badań. Na dodatek zaproponowane zostały metody statystyczne oraz taksonomiczne, które użyto do analizy oraz oceny aktywności promocyjnej 51 miast i jej uwarunkowań. W części kolejnej przedstawione pozostały wyniki badań empirycznych zezwalające na porównanie intensywności promocyjnej badanych miast, w tym z wykorzystaniem plastikowego miernika dynamiczności promocyjnej. Oprócz zestawienia plastikowego i uporządkowania 51 badanych miast z perspektywy ich łącznej energiczności promocyjnej przedstawiono w dodatku szereg szczegółowych analiz ukazujących głównych adresatów promocji miast, skalę prowadzonych przez samorządy badań marketingowych, sposoby i skalę zastosowania różnorodnych narzędzi promocji miasta. Przeprowadzone analizy pozwoliły na dodatek na przedstawienie głównych stymulant, a także barier intensywności promocyjnej miast, któremu to zagadnieniu poświęcano dotychczas niewiele uwagi w publikacjach z zakresu marketingu terytorialnego czy promocji miast. W końcowej części pracy przedstawiono wnioski i rekomendacje dla władz samorządowych, które mogą być zastosowanecznymi wskazówkami dla pracowników samorządów różnorodnych szczebli zajmujących się promocją jednostek terytorialnych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Aktywność promocyjna polskich miast Istota, determ- bezpłatny odbiór zamówień w Krakowie (płatność gotówką lub kartą). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.