O ile literatura bywa reklamowana, o tyle reklama na ogół nie bywa interpretowana. Gdyby wymagała objaśnienia sensu, straciłaby z oczu cel, dla którego powstała. Można sobie wyobrazić taki skrajny przypadek transgresji między literaturą i reklamą, kiedy ta pierwsza powstaje jako świadomy, zaplanowany komunikat reklamowy, a druga niczego nie reklamuje, pozornie nie ma więc sensu, i dopiero odczytanie w szeregu lub cyklu kolejnych epizodów kampanii promocyjnej nadaje jej znaczenie i naprowadza odbiorcę na jej pierwotny ślad. Paradoksalnie reklama bez słów, artystyczny spot filmowy oparty na scenariuszu, który jest pogłosem albo poświatą treści przemycanych uprzednio poprzez literaturę, najistotniej ją przypomina.
Niniejsza praca sięga po przypadki znanych artystycznych spotów reklamowych, z których część ma charakter spotów wizerunkowych i była nagradzana na festiwalu w Cannes. Ich wspólną cechą jest miejsce wytworzenia, czyli niemieckie agencje reklamowe, lub produkt albo zleceniodawca, który również pochodzi z Niemiec. Takie zawężenie analizy nie oznacza, że niemiecka reklama wizerunkowa różni się od reklam stworzonych na świecie, lecz pozwala utrzymać w ramach i uporządkować wiedzę na temat realnych, domniemanych, a czasem oczywistych zależności między literaturą danego kraju a utrwalonymi w nim normami promocji i marketingu.
Tytuł Literatura i reklama w Niemczech Autor Tomasz znikomyszek Wydawnictwo Universitas EAN 9788324234479 ISBN 9788324234479 Kategoria Literatura, Medioznawstwo ilość stron 248 Format 13,5x20,5 cm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Literatura i reklama w Niemczech- bezpłatny odbiór zamówień w Krakowie (płatność gotówką lub kartą). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.