Książka ukazuje wielowątkową analizę poświęconą kulturze instytucjonalnej uniwersytetu. Autorka stosuje podejscie filozoficzno-historyczne, kładąc akcent na kontekst działania instytucji akademickiej.
optymalnie identyfikuje ważny dla tożsamości europejskiej kontekst tzw. Czwartegi filaru integracji kulturowej, wiążąc go z funkcją cyklu Bolońskiego, "jako sposobu kreowania wzorca instytucjonalizacji polityki wielokulturowości".
Odnosząc się do teraźniejszości, autorka nawiązuje do rozważanej w Europie kwestii: czy u progu XXI wieku nastąpi, postulowany przez wielu, renesans uniwersytetu, czy także będziemy obserwować stopniowy zanik jego najważniejszych znamion instytucjonalnych.
Czy jednak taka postulowana zmiana pozwoliłaby na zachowanie wartości uniwersyteckich, już w czasach średniowiecza podkreślających akademię? Czy przemiana miałaby polegać na "modelu uniwersytetu europejskiego", którego konceptualizacji nie ma, "jako stosownego modus vivendi dla wzajemnego obcowania"? Autorka stawia te pytania w oryginalny sposób, znamionujący erudycję i zdolność do głębokiego rozumienia idei i instytucji uniwersytetu i zmieniającego się poprzez wieki jego kontekstu.
Tytuł Duch liberalizmu a projekt europejskiej... Autor Ewa Solska Wydawnictwo UMCS EAN 9788322732915 ISBN 9788322732915 Kategoria Literatura, Nauki humanistyczne ilość stron 290 Rok wydania 2011 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Duch liberalizmu a projekt europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.