Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, iż rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego tematyką przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.
Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie nieszablonowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wyodrębnionia i dyspozycje. Dlategowyjątkowo ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Prezentowane w książce kwestie dotyczą wyjątkowo zróżnicowanych obszarów, w których pedagog społeczny jest już dzisiaj obecny. Są one powiązane z aktywnością o szczególnie różnorodnym charakterze, np. Kulturalno-estetycznym, zdrowotnym, resocjalizacyjnym, i konwencjonalnie związane z pedagogiką działalnością dydaktyczną. Te i inne obszary aktywności pedagogicznej wymagają nowych impulsów, które na poziomie elementarnym spowodują odbudowę znaczenia pedagogicznych działań środowiskowych w świadomości społecznej.
Tytuł Pedagog jako animator w przestrzeni życia... Autorzy Tomasz Sosnowski, Wioleta Danilewicz, Mirosław So Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788380196230 ISBN 9788380196230 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 564 Format 225x160x30 mm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.