funkcjonalny podręcznik korzystnych manier Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na prezent, ale wcale nie spieszy się, aby go otworzyć? Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu? I czy możemy się spodziewać, że Japończyk odpisze na SMS-a? Etykieta japońska w zwięzły i przystępny sposób ukazuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury – potężnie sformalizowanej, wymagającej i kompletnie odmiennej od europejskiej.
Autorzy tłumaczą między innymi, na co należy zwrócić uwagę podczas spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy podczas wizyty w restauracji. To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami lub po prostu pasjonuje się ich kulturą.
„W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, poprzez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszystkiego, co znają.
Wprost przeciwnie: cierpliwie i wyjątkowo przejrzyście tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, ale też dlaczego. Otwiera przy tym umysł na sporo zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej codziennym funkcjonowaniem".
Adrianna Wosińska, Redaktor naczelna TORII „Książka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu poręcznych wskazówek, jak lepiej zrozumieć Japończyków i otaczającą ich rzeczywistość.
Aż żal wracać z takiej wyprawy!". Anna Bielak, Redaktor naczelna dziennika „Japonia-Online" „By nie zatrzymać się między stereotypem samuraja i gejszy i nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu, z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym, co przynosi nam Japońska etykieta".
Katarzyna Nowak, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha Boye Lafayette de Mente doświadczony dziennikarz, pisarz i redaktor. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii.
Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Był autorem ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu. Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii.
Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Przez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in.
z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie. Tytuł Etykieta japońska Autorzy Boye Lafayette De Mente, Geoff Botting Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323343127 ISBN 9788323343127 Kategoria Akademicka\Akademicka-mistrzowska linia Mundus ilość stron 176 Format 13.5x20.5x1.5 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Waga 0.232 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Etykieta japońska - Jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. Darmowa dostawa, już od 300 zł. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.