Ewangelia i media: sojusz czy rywalizacja? Takie oto pytanie stawia autor książki Komunikacja religijna w McLuhana wizji. Media są godnym zachwytu darem Boga, ale nie są najważniejszym kanałem przekazu Ewangelii. Najważniejszym medium przekazu Ewangelii jest mocny, żywy człowiek, który uwierzył całym sobą w Jezusa i Jezusowi. To człowiek jest przedłużeniem Ewangelii w przestrzeni i w czasie, tak jak media są przedłużeniem człowieka. I zgodnie z myślą McLuhana: to człowiek jest wiadomością Ewangelii.
Media mają mocną siłę oddziaływania, przesyłania i zarządzania informacjami. Dają też możliwość korzystania z nich w drodze i łączenia ludzi na odległość. Można dzięki nim transmitować wydarzenia na żywo. Miniaturyzacja i mobilność mediów nad wyraz upraszczają ludzkie funkcjonowanie, życie, pracę i wypoczynek. Media nie wniosły jednak sporej rewolucji w przekaz Ewangelii, to raczej Ewangelia wniosła i wciąż wnosi rewolucję w media i w nasz świat. Media, które tylko informują o Ewangelii, w istocie zamykają ją w bitach, światłowodach i w satelitach, a Ewangelia jest Osobą i Życiem. I dlatego Ewangelia rozrywa bukłaki mediów, bo nie jest jedną z informacji, lecz ciągle nowym winem życia i nie da się jej ograniczyć żadnym medium. Chodzi o to, aby w rutynowym życiu nie pomylić mocy Ewangelii z potęgą mediów, to w końcu Ewangelia daje moc tym, którzy ją przyjęli. O ile jednak media pomagają tej wyjątkowej informacji stawać się życiem w mocnym człowieku, które komunikuje Jezusa i Jego miłość, o tyle można i trzeba je użyć. Stają się wówczas ścianą, która nie tyle dzieli, co łączy więźniów w celi. Tylko w tym znaczeniu posiadają one swoje miejsce w komunikacji religijnej. Tylko pod tym warunkiem trzeba je wykorzystać ze wszelkich sił. Jeśli pomagają Ewangelii przechodzić z poziomu informacji na poziom życia, to wówczas ten alians Ewangelii i mediów jest prawidłowy, a nawet szczególnie dobry.
Tytuł Komunikacja religijna i media Autor Krzysztof Marcyński Wydawnictwo Petrus EAN 9788377202821 ISBN 9788377202821 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia ilość stron 248 Format 16.8x24x1.3 cm Rok wydania 2016 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.435 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Komunikacja religijna i media. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.