Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swych dzieci. Pragną im pomagać i posiadać nadzieję. Niniejsza książka pozostała napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD, a także wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami. Autorzy pokazują, iż dzieci z ASD nie posiadają trwale ograniczonego potencjału i niejednokrotnie mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być używana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co zezwala na zapobieganie innowacyjni tej groźnej choroby. Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte albo zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i stanowczego komunikowania się, a także - w najróżniejszym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Pokaźna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała dużo barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy,jeszcze rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wydobywanie wniosków czy współodczuwanie. To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma progresywny charakter i jest nadzwyczaj produktywny. Dr n. Med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dotrzeć do dziecka z autyzmem Jak pomóc dzieciom n- bezpłatny odbiór zamówień w Krakowie (płatność gotówką lub kartą). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.