znacząca część krytycznej uwagi, jaką dostaje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od zawsze była w dodatku obecna w całym szeregu mediów mniejszych, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku.
Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową.
Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście tradycyjnych form science fiction, a także sugeruje osiągalne podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę.
ale ich oddziaływanie kulturowe zasadniczo różni się od tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny składnik science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków lubianych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia i stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata.
Tytuł Kultury wizualne science fiction Autor Paweł Frelik Wydawnictwo Universitas EAN 9788324227006 ISBN 9788324227006 Kategoria Literatura, Popularnonaukowa ilość stron 220 Format 14x20,5x1 cm Rok wydania 2017 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kultury wizualne science fiction. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.