Przełożyła Krystyna Krzemieniowa Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji.
Tę wizję rozwoju sztuki wspiera argumentami zaczerpniętymi z dorobku estetyki formalnej, dotąd nieraz nie docenianej. Za reprezentatywnych myślicieli tego nurtu estetyki uznał sześciu uprawiających ją filozofów XIX i XX wieku: Roberta Zimmermanna (1824-1898), Alois Riegla (1858-1905), Heinricha Wólfflina (1864-1945), Konrada Fiedlera (1841-1895) Maurice'a Merleau-Ponty'ego (1908-1961), Charles'a Williama Morrisa (1901-1979).
Omówienie ich koncepcji w sześciu kolejnych rozdziałów książki pozwoliło autorowi przedstawić pojęcia i kategorie używane w nowoczesnej teorii obrazu i ujawnić widzialne i semiotyczne parametry szczególne zróżnicowanych form obrazowych.
Lektura książki może okazać się zaskakującą, ujawnia bowiem procesy prowadzące do wyników wydawałoby się nieprzewidywalnych. Jest adresowana w równej mierze do filozofów, znawców sztuki, teoretyków mediów, co do artystów i designerów.
Tytuł Terminus T.47 Widzialność obrazu BR Autor Lambert Wiesing Wydawnictwo Oficyna Naukowa EAN 9788374590570 ISBN 9788374590570 Kategoria Literatura, Filozofia ilość stron 393 Format 205x130 mm Rok wydania 2008 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Widzialność obrazu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.