Fundamentem książki jest przekonanie, że osobowość i polityka są integralnymi płaszczyznami, które przenikają się na poziomie najróżniejszych decyzji i zachowań. Zawarte w niej rozważania teoretyczne i empiryczne są wyrazem poszukiwania psychologicznych - zogniskowanych przede wszystkim w płaszczyźnie struktury osobowości wyborców - uwarunkowań zachowań wyborczych jednostek. Celem uzupełnienia analiz prezentowane badania poszerzono o kontekst preferencji ideologicznych, ukierunkowanych na autoidentyfikacje jednostek na kontinuum lewica-prawica, a także poziom ich nieufności politycznej. Badania uwarunkowań psychologicznych zachowań wyborczych mają ważne użycia poręczne w zróżnicowanych obszarach analizowania i projektowania procesów społecznych. Jednym z aspektów ich użycia jest psychograficzna segmentacja rynku wyborczego, czyli wyodrębnienie grup docelowych wyborców z uwagi na zmienne, takie jak m.in. Styl życia czy osobowość. Wśród innych wskazuje się projektowanie komunikatu politycznego - podobne idee mogą być bowiem przedstawiane obywatelom w rozmaity sposób: obudowane pozytywnymi emocjami, w charakterze wyzwań, kampanii negatywnej, wzbudzającej lęk czy dającej poczucie bezpieczeństwa itp. Ich skuteczność powinna uwzględniać psychologiczne cechy potencjalnych wyborców. W okresie każdej kampanii wyborczej sporo miejsca poświęca się dodatkowo problematyce osób biernych wyborczo i niezdecydowanych dlatego diagnoza ich osobowych predyspozycji szczególnego znaczenia nabiera w kontekście budowania strategii aktywizujących obywateli do zainteresowania i czynnego udziału w wyborach.
Tytuł Osobowościowe uwarunkowania zachowań wyborczych Autor Agnieszka Turska-Kawa Wydawnictwo Uniwersytet Śląski EAN 9788377808337 ISBN 9788377808337 Kategoria Literatura liczba stron 230 Format 225x158 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Osobowościowe uwarunkowania zachowań wyborczych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.