Rozważania podjęte w pracy Edukacja znikomego dziecka. T.5.Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole. Red. E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, M. Zalewska-Bujak, recenzowanej przez prof. Zw. Dr hab. B. Śliwerskiego, są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach kolekcji wydawniczej Edukacja małego dziecka. Tom składa się z trzech części. W pierwszej noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. Współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się poprzez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje pomiędzy zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania śladowych dzieci. Kolejna część Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji mieści zarówno teoretyczną, jak i ergonomiczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli wykonywaną przez naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, jak jeszcze porównują w tym zakresie propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne używane w Czechach, Słowacji oraz w Polsce. Tom zamyka część Postrzeganie edukacji niewielkiego dziecka poprzez studentów przyszłych nauczycieli będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się z reguły na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela, a także zapotrzebowania i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się dodatkowo do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały natchnione Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011. Tytuł Edukacja niedużego dziecka T.5 Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Uniwersytet Śląski EAN 9788378502043 ISBN 9788378502043 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 386 Format 237x160 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja małego dziecka t.5. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.