Tuptaj, starszaku to publikacja, która po Tuptaj, maluszku i Tuptaj, średniaczku zamyka tuptającą trylogię. Jest skierowana do dzieci w wieku od 5 do 7 lat i została oparta na tych samych założeniach, co poprzednie części.
Ponieważ jednak czas skupienia uwagi u starszych dzieci jest dłuższy zabawy uległy wydłużeniu i stały się bardziej wymagające i zróżnicowane, a całą publikację podzielono na cztery stopnie. Sposób prowadzenia narracji przypasowano do wieku starszych przedszkolaków.
Z realizacją propozycji poradzą sobie także nieco młodsze, aniżeli pięcioletnie, dzieci pod warunkiem,poziomy będą wprowadzane w oznaczonej kolejności i że owe dzieci bawiły się wcześniej przy publikacji Tuptaj, przeciętnaczku.
Nie dajemy ci kolejnych scenariuszy zajęć, w oparciu o które takie zajęcia można zrealizować. Ta publikacja to kompletne, już przeprowadzone zajęcia, nagrane w formie audio! Na publikację składają się: o płyta CD 1 z kompletnymi, przeprowadzonymi zajęciami, ujętymi w formę audio.
Dzieci przy tych nagraniach będą w stanie bawić się samodzielnie (bezpośredni udział nauczyciela/opiekuna nie jest niezbędny zajęcia mogą się odbywać jedynie pod jego troskliwym okiem). Żeby tak się stało, wyznaczone jest, żeby przynajmniej za pierwszym razem (w trakcie zajęć z każdego poziomu) zachowania dzieci modelował wychowawca ukazując, w jaki sposób należy wykonywać opisywane poprzez lektora ruchy; o płyta CD 2 zawierająca poszczególne zabawy z każdego poziomu, bez instrukcji słownej dotyczącej sposobu ich wykonania; o książeczka, w której zamieszczono konspekty zajęć nagranych na płytę.
Stanowi ona pomoc dla nauczyciela/opiekuna gromadzi słowa piosenek i krótkie opisy zabaw, które precyzują polecenia zarejestrowane na nagraniu. Z publikacji można korzystać na kilka sposobów: o przeprowadzając kompletne zajęcia (z płyty CD 1): wystarczy wybrać ciekawy nas poziom, włączyć odtwarzanie, a zajęcia zostaną kompletnie poprowadzone poprzez lektora, który wyjaśni dzieciom, jak w danym momencie posiadają się bawić; o wybierając poszczególne zabawy prowadzone przez lektora (z płyty CD 1): jeżeli chcemy zaproponować dzieciom solidną zabawę, starczy wybrać numer stosownego utworu na płycie; o wybierając poszczególne zabawy bez instrukcji lektora (z płyty CD 2): ten wariant przyda się, gdy dzieci poznają już prawidłowo solidne zabawy i nie będą potrzebowały słownych wskazówek, aby właściwie realizować treści.
Uwaga! Przy pracy z płytą CD 2 warto zwrócić uwagę na inną numerację utworów podana w konspekcie. Zmiana numeracji spowodowana jest tym, iż na płycie tej zostały wyłączone fragmenty zawierające głos lektora (są to na przykład części oznaczone w konspekcie jako Powitanie czy Pożegnanie).
Tak więc pomimo że wydawać aby się mogło, iż utworów na płycie CD 1 jest więcej aniżeli na CD 2, to na tej drugiej znajdują się wszystkie zabawy z pierwszej. Aby ułatwić korzystanie z płyty CD 2, na końcu książeczki umieszczono listę zawierającą spis utworów znajdujących się na tej płycie.
Warto zaznaczyć, że można w pełni wykorzystać możliwości tej publikacji, choćby nie posiadając doświadczeń w pracy z płytami,,Tuptaj, maluszku" i,,Tuptaj, średniaczku" jednak zachęcamy do sięgnięcia także i po nie.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Tuptaj starszaku + 2 cd. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.