"Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery to interesujące spojrzenie na ekosystem medialny, a decyzje redaktorów w zakresie doboru treści powodują, iż zawartość publikacji jest w istocie ucieleśnieniem tytułowych Variów.
Książka zaskakuje interdyscyplinarnością i właśnie zróżnicowaniem, nie tylko tematycznym, ale i metodologicznym, empirycznym, a nawet językowym czy wysokogatunkowym. Obok tekstów badawczych, wykorzystujących np.
analizę zawartości, analizę źródeł zastanych czy CAWI, pojawiają się opracowania bliższe esejom naukowym, gdzie dominuje autorski fason twórców, wyrażający się niekiedy osobistym podejściem do analizowanego tematu.
z całą pewnością wspólnym mianownikiem tematycznym publikacji są współczesne media - Autorzy udowadniają, jak bogate, złożone, wręcz skomplikowane jest teraz to zagadnienie. Można je analizować z perspektywy dziennikarskiej, politologicznej, językowej, marketingowo-ekonomicznej, technologicznej, a nawet filozoficznej.
Można wybrać podejście mediocentryczne (i skupić się na badaniu ich tradycyjnej/cyfrowej odsłony) albo humanocentryczne (i poszukiwać odpowiedzi na pytanie o miejsce, rolę i przyszłość człowieka w coraz bardziej zdigitalizowanym/zmediatyzowanym świecie)." dr hab.
Anna Jupowicz-Ginalska, Uniwersytet Warszawski "Czytelnik dostaje ciekawy zestaw teoretycznych i empirycznych artykułów, ukazujących ciekawe poznawczo, a nade wszystko aktualne tematy, skupione wokół klasycznych i nowych mediów.
Publikacja w pewnym stopniu odzwierciedla współczesne trendy w badaniach medioznawczych, obszerniejszą część publikacji stanowią bowiem rozważania na temat skutków tworzenia, wykorzystywania i konsumpcji przekazów w nowych mediach.
Dostrzegalna jest wyraźna orientacja Autorów na badania w obrębie komunikowania politycznego i wpływu, jaki na ten podsystem komunikacyjny posiadają media społecznościowe. Na podkreślenie zasługuje przezroczysty język skatalogowanych publikacji, poprawne osadzenie rozważań w literaturze i właściwe użycie aparatu pojęciowego poprzez Autorów.
Jestem przekonany, iż praca spotka się z zainteresowaniem jednocześnie środowiska medioznawców, jak i politologów, a także kulturoznawców - zarówno badaczy, jak i studentów tych dziedzin." dr hab. Sławomir Gawroński, prof.
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Media varia - red. tomasz gackowski, mateusz patera. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.