Tom 19. Linii "Media początku XXI wieku" wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Termin "globalizacja" budzi teraz mieszane uczucia i reakcje społeczne. Dla jednych, zwłaszcza politycznych sceptyków, proces ten jest swoiście szatańskim zamysłem, mającym na celu zwykle pozbawienie wielu państwa (zwłaszcza tych mniejszych i słabszych ekonomicznie) ich tożsamości narodowej, a nawet kulturowej, a tym samym - poddanie absolutnej władzy mocarstw, czyli możnych tego świata.
Dla optymistów z kolei procesy globalizacyjne stanowią swojego typu nieuchronność w świecie coraz lepiej komunikującym się, w którym np. Ekonomiczne korzyści z tytułu skali produkcji osiągać można przede wszystkim właśnie w rozmiarze globalnym.
Ze świadomością tego, iż i jedni, i drudzy mają (ale jedynie częściowo!) rację, a obawy co do negatywnych skutków procesu globalizacji w szerokiej mierze powinny być neutralizowane korzyściami zeń wynikającymi, pochylić się zatem warto nad globalizacją i jej przeróżnymi związkami z mediami masowymi. Takie jest także główne zadanie publikacji, którą niniejszym oddajemy do rąk czytelników.
"Książka jest szczególnie wartościowa, wnosi dużo nowych faktów, a także porządkuje najnowszą wiedzę na temat komunikowania międzynarodowego. Jest ważna dla medioznawców, lecz można ją także potraktować jako podręcznik dla studentów komunikowania międzynarodowego, dziennikarstwa czy politologii."
prof. Dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Komunikowanie masowe i polityka medialna w epoce globalizacji i cyfryzacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.