Podręcznik gromadzi całościowe omówienie problematyki prawa handlowego, tj.: zagadnienia ogólne, formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych, a także ich transformacji, zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców, umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane, prawo papierów wartościowych, rozstrzyganie sporów gospodarczych, a także problematykę prawa własności intelektualnej.
W trzecim wydaniu Autorzy omówili zmiany w regulacjach dotyczących poszczególnych przedsiębiorców, ich reprezentacji (prokura), umów handlowych, w tym przeważnie o pośrednictwie ubezpieczeniowym i umów,,konsumenckich" (jednostronnie handlowych) oraz sposobu rozstrzygania spraw gospodarczych, które wynikają m.in.
z wejścia w życie ustawy - Prawo przedsiębiorców. Publikacja ułatwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, a także wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych.
Autorzy są profesorami lub adiunktami zatrudnionymi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, najczęściej w Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego. Prowadzą wykłady z prawa handlowego, prawa gospodarczego, konsumenckiego i własności intelektualnej, nie tylko dla studentów, ale także dla praktyków.
Większość autorów również status adwokata, radcy prawnego lub sędziego, a wszyscy autorzy mają wielki dorobek naukowy z zakresu prawa handlowego. Adresaci:Publikacja jest asygnowana przede wszystkim dla studentów studiów ekonomicznych, a także dla studentów innych kierunków przygotowujących się do egzaminów z prawa handlowego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Prawo handlowe dla ekonomistów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.