Publikacja porusza problematykę postępowych form komunikowania. Autorzy podejmują w niej dyskusję na temat wykorzystania aplikacji jednocześnie przez prywatnych, jak i instytucjonalnych użytkowników sieci. Każdy z rozdziałów stanowi autonomiczny odcinek badań prowadzonych w głównych ośrodkach akademickich w Polsce. Ważną cechą prezentowanej debaty jest jej wyważony ton. Z jednej strony czytelnicy przekonywani są do wyraźnej i pozytywnej roli, jaką pełnią aplikacje w procesach edukacyjnych i komunikacji marketingowej. Z drugiej zaś autorzy zwracają uwagę na potencjalne negatywne skutki korzystania z nich. Wskazują na ograniczeniu w prowadzeniu progresywnych badań medioznawczych wynikające z braku standaryzacji i zmienności technik badawczych. Zwrócono także uwagę na problem prywatności użytkowników i przetwarzania ich informacji. Publikacja jest ważnym głosem w dyskusji nad kierunkami rozwoju badań medioznawczych, a także nauki o mediach i komunikowaniu społecznym. Lektura obowiązkowa dla badaczy mediów, studentów kierunków dziennikarskich i marketingowych oraz wszystkich osób zainteresowanych nowymi technikami.
dr Bartłomiej Łódzki, Uniwersytet Wrocławski
Cyfrowy przełom technologiczny zmienił zachowania komunikacyjnej, wymusił reorganizację reguł działania mediów i przewartościowanie ukrytych w erze analogowej kategorii teoretycznych komunikologii. Aplikacje, o których piszą autorzy monografii, są wykładnikiem powszechnej algorytmizacji, są interfejsem ostatecznie przypieczętowującym odejście od przewagi komunikacyjnej w typie \"człowiek-człowiek\" na rzecz modelu \"człowiek-maszyna\". Badacze wiedzą, iż czas najwyższy przyjrzeć się uważnie korzyściom i zagrożeniom, wynikającym z cyfryzacji. Przedstawiają więc mechanizmy dekompozycji dziennikarstwa wynikającej z prywatyzacji wizerunku dziennikarza (\"przyjaciela online\") i przestrzeni redakcyjnych. Śledzą strategie ekonomiczne przedsiębiorstw medialnych, ale też zmiany w strukturach wysokogatunkowych. Interesująca i zajmująca lektura.
prof. Dr hab. Robert Cieślak, Uniwersytet Warszawski
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Komunikowanie w świecie aplikacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.