Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom, a także kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze jednostkowym, narodowym i kulturowym co nakłania do czytania i przybliża omawiane treści.
dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego, a także uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, aby sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki upraszczają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
różne ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję ulepszonego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z zastosowaniem potrzebnych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej umożliwiają atrakcyjne omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zebrane na końcu każdego rozdziału ułatwiają realizowanie zespołowych prac długoterminowych i kształtują samodzielność uczniów.
potrzebne materiały w jednym podręczniku
Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały znacznie wyznaczone na pomarańczowych polach, dzięki temu odnalezienie ich nie powoduje trudności, a budowa podręcznika jest klarowna i funkcjonalna.
zachęca do czytania, pisania i mówienia
Teksty, równocześnie tradycyjne, jak i z lubianej wśród młodzieży literatury współczesnej, pozostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie spory nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie najróżniejszych form wypowiedzi zarówno ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, przeróżne typy rozprawki, reportaż, klasyczny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Rozdziały w podręczniku:
1. Szukać odpowiedzi
2. Poszukiwać wzoru
3. Posiadać czas na refleksję
4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu
5. Bronić ideałów i godności własnej
6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób
7. Znaleźć swoje miejsce
Podtytuł: Szkoła podstawowa
seria cyklu: BLIŻEJ SŁOWA
ISBN: 9788302174759
Kod paskowy: 9788302174759
Autorzy: Horwath Ewa, Kiełb Grażyna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 368
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.62
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bliżej słowa. Język polski. Klasa 8. Podręcznik. Szkoła podstawowa,510KS. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.