Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu? traktowanym jako głos klasyka (m.in. Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, Quo vadis Henryka Sienkiewicza, Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego)? towarzyszą współczesne konteksty literackie (ciekawa literatura młodzieżowa, literatura lubiana jak na przykład Pozłacana rybka Barbary Kosmowskiej czy Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursuli Le Guin, a także współczesne utwory z kultury wysokiej takie jak wiersze Wisławy Szymborskiej i konteksty kulturowe (dzieła malarskie, filmowe, komiks, pomnik: film Miasto 44 w reżyserii Jana Komasy, komiks Wieża Janusza Ordona i Rafała Urbańskiego, Upamiętnienie? mauzoleum w Bełżcu). Dzięki temu można pokazać, że problemy, o których mówili klasycy, są wciąż ważne i dotyczą także współczesnej młodzieży. Wśród kontekstów znajdują się na dodatek teksty publicystyczne i popularnonaukowe służące kształceniu umiejętności retorycznych (np. Artykuł niewielka Ojczyzna Ośrodka?Brama Grodzka? Teatr NN? czy poprzez pryzmat języka Anny Wierzbickiej). Trójkowy układ zagadnień literacko-kulturowych zamykają Wirtualne spacery, przygotowujące uczniów do rozsądnego i odpowiedzialnego poruszania się w świecie nowych technice, a tym samym do funkcjonowania w dzisiejszej społeczności. Kształcenie językowe konsoliduje się nierozłącznie z zagadnieniami literacko-kulturowymi, co podkreśla szczegółowy rozkład materiału dla klasy 8. W kolejnych rozdziałach kształcenia językowego uczniowie otrzymują pigułkę wiedzy? Poznajemy język, poznają podstawowe zasady poprawności językowej? Ortografia i interpunkcja, a potem uczą się, jak tę wiedzę użyć w praktyce? Trening czyni mistrza. Materiał kształcenia językowego w klasie 8 mieści zagadnienia z zakresu fonetyki (np. Upodobnienia głosek), zróżnicowania języka (np. Treść i zakres wyrazu, nazwy osobowe i miejscowe, kolokwializmy ), a także komunikacji i kultury języka (np. Norma językowa, błąd językowy). Ćwiczenia z nauki o języku znamionuje rozmaity stopień trudności i charakter komunikacyjny? są one oparte zwykle na językowym działaniu, pozwalają na uczniowskie działania samokształceniowe. Ostatni dział podręcznika gromadzi materiał powtórkowy, sprawdzający wiedzę i umiejętności na zakończenie nauki w 8 klasie i wprowadzający dane dopełniające, poszerzające horyzonty uczniów.
Autorzy: Ewa Nowak, Joanna Gaweł
EAN: 9788302174483
Głębokość: 10.000000
ISBN: 978-83-0217-448-3
liczba stron: 332
Oprawa: Miękka
typ: Książki
Rok wydania: 2018
Szerokość: 205
Wydanie: 1
Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
Wysokość: 260
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Myśli i słowa. Klasa 8. Język polski. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.