Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego i strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a choćby potencjalnych przeciwnikach.
Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych,najczęściej dostarczyć informacji potrzebnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Gromadzi ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów.
Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego i długookresowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.
Druga część monografii posiada nieszablonową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych. Opracowanie jest skutkiem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów, a także analiz w ramach programu badań statutowych UEK.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Targi w gospodarce rynkowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.