Karty matematyczne zawierają najróżniejsze w formie i treści zestawy ćwiczeń z zakresu nauki liczenia i myślenia matematycznego.
Skupiają się na takich zagadnieniach jak: orientacja w przestrzeni, określanie kierunków, określanie odległości, właściwości wielkościowe, figury geometryczne, przeliczanie, porównywanie liczebności, klasyfikacja, rytmy, monografia liczby, dodawanie i odejmowanie najpierw w zakresie 10, potem w zakresie 20 (bez przekroczenia progu i wprowadzenie do przekraczania progu dziesiątkowego), porównywanie liczb, porównywanie różnicowe rozwiązywanie zadań tekstowych, obliczenia pieniężne, zegarowe, wagowe, kalendarzowe, jednostki długości, pojemności.
Nauka pisania cyfr rozpoczyna się pisaniem po śladzie w zwiększonej, a następnie standardowej kratce zeszytowej.
W każdej części kart pracy w kąciku Ćwiczymy z Noni znajdują się ćwiczenia powtórzeniowe danej partii materiału. Wprowadzenie nowych zagadnień albo utrwalanie umiejętności matematycznych odbywa się także przez nakłanianie uczniów do korzystania z gier, które służą na dodatek wypracowywaniu strategii, lecz także raczenia sobie z przegraną.
ponadto niektóre zadania oznaczono symbolem D jako zadania dodatkowe, np. Dla dzieci pracujących szybciej.
Jednym z cennych kącików tej publikacji jest Matematyka w działaniu. Jego celem jest zwrócenie uwagi na kształtowanie się w umyśle dziecka pojęć matematycznych od działania funkcjonalnego na konkretnym materiale, poprzez etap ikoniczny aż po operacje symboliczne.
Zaprezentowane tam ćwiczenia pokazują, jak z użyciem prostych środków dydaktycznych wprowadzić dzieciom kolejne zagadnienia matematyczne.
Autorzy: Opracowanie zbiorowe
EAN: 9788302169731
Głębokość: 5.000000
ISBN: 978-83-0216-973-1
ilość stron: 80
Oprawa: Miękka
typ: Książki
Rok wydania: 2020
Szerokość: 205
Wydanie: 4
Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
Wysokość: 275
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nowi tropiciele. matematyka. klasa 1. część 3. edukacja wczesnoszkolna,510KS (7995139). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.