Wszyscy jesteśmy konsumentami przeróżnego rodzaju artykułów, usług i informacji. Dlategoniejednokrotnie spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić?
Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w dużej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś sygnalizować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Lecz też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas, jako kupujących, wywołać określone emocje i refleksje. Tymczasem, śledząc kampanie reklamowe spotykamy się z reguły z brakiem pomysłu na przyciągnięcie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej gustownych animacji itp. A już z pewnością brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.
W sensie komunikowania, a komunikowania biznesowego przede wszystkim, należy uwzględnić komponenty nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągnięcie ręki, język literacko-artystyczny (słuszne myśli poetów, ludowych twórców itp.). Istnieje ogromny potencjał języka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a choćby baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który „mówi" nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.
Jakże miło byłoby usłyszeć, iż „posiłek bez wina to jak dzień bez słońca" zamiast nagabywania rodzaju „podaruj sobie odrobinę luksusu"! Komunikat, by był wydajny, musi być przychylny i sympatyczny (nie pompatyczny). A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, interesujący, efektywny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka „Język reklamy".
ISBN: 9788375568486
Kod paskowy: 9788375568486
Autorzy: Smid Wacław
Wydanie: 2
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 318
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 17
Waga: 0.526
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Język reklamy. wydanie ii. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.