Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja ukazująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Wspaniale łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji, a także wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych.
Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszelkich regionach świata. Czytelnik wynajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: o jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego, o jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji, o jakie są główne ścieżki wzrostu, o jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych, o jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji.,,wyśmienita pozycja jednocześnie dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swych biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których - dzięki tej książce - mnóstwo korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi.
najlepsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat" - Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu GEBERIT Sp. Z o.o.,,Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w ulepszonym momencie. Polskie marki zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy.
A jednocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe marki w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o lepszy czas, aby zacząć kreować prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na solidnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić.
Ta książka odczarowuje hasło korporacja i dlatego bezspornie warto ją przeczytać" - Dariusz Pietrzak, wiceprezes Enterprise Investors.,,Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej.
W sposób ciekawy, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują poręczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dopasowane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, namawiając do wyciągania własnych wniosków.
Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swojej strategii. Polecam wszystkim!" - Grzegorz Dzik, Prezes Zarządu Impel SA.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dlaczego jedni są bogaci a inni nie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.