Python jest jednym z przeważnie stosowanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są bezustannie poszerzane poprzez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najbardziej osiągalne jest programowanie zorientowane obiektowo, pozwalające organizować kod w funkcjonalne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, łatwy w rozbudowie i dużo produktywniejszy w działaniu.
Oto instynktowny przewodnik dla średnio innowacyjnych programistów Pythona, pomyślany tak, żeby przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo w trakcie ergonomicznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z użyciem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod nietrudny w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się tworzyć klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności,budować atrakcyjne elementy GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i niemało przeróżnych scen. Opanujesz ponadto takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe — a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.
W książce pomiędzy innymi:
- gruntowne podstawy programowania zorientowanego obiektowo
- tworzenie obiektów i zarządzanie nimi
- praktyczne używanie hermetyzacji w kodzie
- zastosowanie polimorfizmu w trakcie tworzenia interfejsów
- mechanizm dziedziczenia w praktyce
Python: zorientuj swój kod na obiekty!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Python zorientowany obiektowo. programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.