Podręcznik do klasy 8 został zaktualizowany pod względem wersji użytkowanych aplikacji i prezentowanych treści. Zagadnienia przedstawiono w pięciu rozdziałach: Lekcje z HTML-em, Lekcje z Pythonem, Lekcje z danymi, Lekcje z modelami i Lekcje w sieci.
Uczniowie dowiedzą się, jak kreować mniej i bardziej nieprzystępne strony i witryny internetowe wykorzystujące kaskadowe arkusze stylów, a także części interaktywne CSS i JavaScript, zaczną programować w języku tekstowym Python oraz poznają nowe możliwości arkusza kalkulacyjnego (m.in.
utworzą w arkuszu prosty kalkulator, będą analizować znaczne zestawy informacji z zastosowaniem tabel przestawnych oraz traktować arkusz jako narzędzie do przeprowadzania symulacji), skupią się również na pracy w sieci i w chmurze, a także zagadnieniach związanych z nauką i rozwijaniem zainteresowań online.
Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w skuteczny sposób zdobyć kompetencje konieczne w cyfrowym świecie.Całość dostosowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej.
dodatkowo podręcznik wzbogacono o interesujące infografiki. Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a niebanalne zadania dopełniające inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności.
Nauczyciel może w razie łatwo zindywidualizować nauczanie.Uczeń w klasie 8 pracuje z:- prostym edytorem tekstu, w którym kreuje strony w językach HTML, CSS i JavaScript;- środowiskiem programowania tekstowego, w którym m.in.
przygotowuje aplikację rysującą fraktale, wykonuje obliczenia, a także rysuje proste wzory;- arkuszem kalkulacyjnym, w którym m.in. Rozwiązuje problemy związane z ciągami i symulacjami i rysuje wykresy funkcji liniowych;- aplikacjami przenośnymi do wykonywania pomiarów;- serwisami i aplikacjami umożliwiającymi naukę i rozwijanie zainteresowań online.Tematy zajęć nawiązują do rutynowych problemów, a także innych przedmiotów.
Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.Struktura każdej lekcji jest uporządkowana i ukazuje się następująco:- lista zdobywanych umiejętności,- postawienie interesującego problemu,- przedstawienie sposobu rozwiązania problemu i wskazówek i rad ułatwiających zapamiętanie ważnych zasad,- dobór zadań do samodzielnego wykonania.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Informatyka. podręcznik dla klasy 8 szkoły podstawowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.