Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w najróżniejszych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka.
korzystnym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego powodują, iż maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują miłą w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń.
Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest funkcjonalnym przewodnikiem asygnowanym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych.
W jasny i dostępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN).
Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najszczególniej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także użycia modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce między innymi: działanie autoenkoderów wariacyjnych tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu, a także mechanizmy uwagi modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie architektura Transformer (BERT, GPT-2), a także modele generowania obrazu Czy potrafisz stworzyć...
twórcę$441 Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Deep learning i modelowanie generatywne. jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania, 496E-905D4. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.