Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji.
Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością wyprodukowanego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji pokaźnego systemu, modelowania i projektowania integracji części jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi.
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dopasowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej.
Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także wyjątkowojsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i zróżnicowanym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano w dodatku techniki i strategie użytkowania DDD w rzeczywistych projektach.
ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami. W książce pomiędzy innymi: analiza dziedziny biznesowej marki w kontekście architektury systemu strategiczne i taktyczne narzędzia DDD budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych dekompozycja systemu na konteksty ograniczone koordynacja pracy wielu zespołów stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów typu brownfield DDD: użyteczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Koncepcja domain-driven design. dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.