Cyberatak to dzisiaj jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie producenta do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do charakterystycznego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek pomiędzy technologią informatyczną i progresywnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów korzystnej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte w trakcie współpracy z instytucjami ze wszelkich ważniejszych działów gospodarki, demonstruje, iż aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko osiągalny, ale także wcale nie tak niełatwy, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce odszukasz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, iż każdy menedżer, nawet z nad wyraz podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką posiadają motywację. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne marki, które są wyjątkowo narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony prawidłowej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technologicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, aby wspierać rozwój biznesu. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego wykorzystywane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. Poznasz działania, które należy podejmować, żeby ataki hakerów namierzać stosownie wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. Dowiesz się, jak innowacyjnać,w przypadku, kiedy marka jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek skutecznego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać nawet tak nieprzystępnemu wyzwaniu. *** poprzez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali producenta na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za szczególnie dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni. Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób prezentuje, iż podążanie za „normami" i regulacjami oraz szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w użyteczny sposób obrazuje, jak stwarzać wartość biznesu i redukować jego koszty przez optymalne, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, iż książka Kuby Bojanowskiego w sporym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania odporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia. - Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. Cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych. Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technice, co wytwarza najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko przez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne i popełniane błędy. (…) Ta książka zawiera adekwatne przykłady, skierowane do szerokiego grona odbiorców: menadżerów, decydentów, pracowników, specjalistów IT i cyberbezpieczeństwa, wykonujących swoją pracę zarówno na rzecz administracji państwowej, jak i w sektorze prywatnym, zezwalające na pogłębienie wiedzy z cyberbezpieczeństwa. - prof. Katarzyna Śledziewska, dyrektor DELab UW, kierownik Katedry Transformacji technicznej, Wydział Nauk Ekonomicznych UW Tytuł Zdążyć przed hakerem. Jak przygotować markę na cyberatak Autor Jakub Bojanowski Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311976 ISBN 9788382311976 Kategoria Nauka i technika\Informatyka liczba stron 372 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zdążyć przed hakerem. jak przygotować firmę na cyberatak. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.