Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia konieczny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów bez wykorzystania tabletów, smartfonów czy komputerów.
Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się jednocześnie w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.
Każdy rozdział to sugestia zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 13 i zabawy do użycia w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych mocnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z zastosowaniem komputerów, to łącznik między kodowaniem na dywanie, a pracą w aplikacjach tabletowych albo na komputerze.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.