Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Jednocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest innowacyjnym i wszechstronnym językiem. W trakcie pisania skryptów potrzebnych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich wykorzystanie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie mistrzowskiej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw.
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie lubianego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i rozszerzać złożoność swych gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i mnóstwo innych.
W książce między innymi:
- podstawy programowania, w tym programowania zorientowanego obiektowego w języku C#
- przykłady skryptów C# w środowisku Unity
- interfejsy, klasy abstrakcyjne i rozszerzenia klas
- tworzenie dokumentu projektu gry i podstawowych mechanizmów gier
- stosy, kolejki, wyjątki, obsługa błędów
- formaty XML i JSON i ich wykorzystanie
Mistrz programowania zaczynał od pisania gier!
Tytuł Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania.. Autor Harrison Ferrone Wydawnictwo Helion EAN 9788383228259 ISBN 9788383228259 Kategoria Literatura, Informatyka ilość stron 424 Format 235x165 mm Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Stwórz grę w unity, a nauczysz się programowania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.