UWAGA!!! artykuł cyfrowy! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila
We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką rentowność, istnieje silne poparcie dla wszystkich innowacji, mogących polepszyć rezultaty realizowanych w firmie przedsięwzięć. Ważnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej jest działalność public relations (PR). Fachowy PR przyczynia się bowiem do sukcesów firm, przez tworzenie wiarygodnego wizerunku i zyskiwanie zaufania określonych publiczności, np.: dziennikarzy czy klientów.
Okazuje się jednak, iż nie wszyscy przedsiębiorcy rozumieją istotę PR i sposób działania PR-owców. Niektórzy z nich zarządzanie informacją wypaczają tak szczególnie, że dla osiągnięcia własnych celów reklamowych, marketingowych i handlowych, czynią z niego groźne narzędzie służące do manipulacji otoczeniem.
Weronika Madryas Kowalska – autorka książki pt. Manipulacja informacją, będącej Jej pracą doktorską, podstawowym celem swych rozważań czyni organizacje szczególnego ryzyka. Termin organizacje szczególnego ryzyka został produkowany na zapotrzebowania pracy i służy z zasady odseparowaniu omawianych instytucji od tych, w których działalność public relations przebiega zgodnie z jej pierwotnymi założeniami i przyjętymi standardami rzetelnego PR. Lektura tej książki zapozna Czytelnika z podstawowymi definicjami public relations, a także dwoma modelami organizacji szczególnego ryzyka. Najistotniejszą cechą organizacji szczególnego ryzyka pierwszego typu jest naruszenie norm etycznych w obszarze public relations. Natomiast do organizacji szczególnego ryzyka drugiego typu zaliczyć można z zasady te instytucje, które przez swoją działalność budzą kontrowersje bądź także poruszają problematykę tabu, wobec czego specjalista PR staje przed nieprzystępnym zadaniem. Wprowadzona klasyfikacja jest ważna, ponieważ wskazane typy różnią się stanowczo od siebie. Oznacza to, że o ile przedstawiciele pierwszego typu organizacji świadomie łamią normy etyczne, o tyle przedstawiciele drugiego nie poszukują prostych rozwiązań, ale pomimo tego nieraz rozważać muszą wyraźne dylematy etyczne.
Książkę tę powinien poznać każdy lubiący się przedsiębiorca, jak i pracownicy działów public relations nastawieni na uczciwy i długoterminowy sukces.
darmowy fragment:
UWAGA!!! produkt CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Manipulacja informacją. public relations w organizacjach szczególnego ryzyka (e-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.