Tytuł Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego Autorzy Anna Wierzbica, Renata Cybulska, Roman Marchaj Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8187-892-0 kolekcja Poradniki LEX Rok wydania 2020 liczba stron 212 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów.................................................................................. 9
Wstęp................................................................................................... 13
Rozdział I. Petycje................................................................ 15
1. Uwagi ogólne............................................................................. 15
2. Petycja w polskim porządku prawnym i w wybranych systemach państw obcych................... 16
3. Podmioty wnoszące petycję; przedmiot petycji................... 28
4. Adresaci petycji......................................................................... 38
5. Przedmiot petycji...................................................................... 47
6. Forma wniesienia petycji; treść petycji.................................. 50
7. Organy rozpatrujące petycję................................................... 71
8. Termin rozpatrzenia petycji.................................................... 75
9. Petycja wielokrotna.................................................................. 78
10. Ponowna petycja w tej samej sprawie.................................... 79
11. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji.................... 80
12. Zbiorcza informacja o rozpatrzonych petycjach................. 85
13. Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu innowacyjnania administracyjnego................ 86
Rozdział II. Wnioski............................................................................................... 91
1. Uwagi ogólne............................................................................. 91
2. Prawo do petycji........................................................................ 94
2.1. Treść prawa do petycji...................................................... 94
2.2. Prawo do petycji jako publiczne prawo podmiotowe................................. 95
3. Wniosek jako element prawa do kierowania sprawami publicznymi.................................. 97
3.1. Treść prawa do kierowania sprawami publicznymi..... 97
4. Wniosek jako forma dialogu dwustronnego........................ 105
5. Charakter prawny wniosku..................................................... 107
5.1. Podstawa prawna............................................................... 107
5.2. Wniosek w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego.................................. 114
5.2.1. Wprowadzenie......................................................... 114
5.2.2. Zakres przedmiotowy wniosku złożonego w trybie art. 241 k.p.a................................ 120
5.2.3. Krąg podmiotów uprawnionych do wnoszenia wniosków........................................ 126
5.2.4. Krąg podmiotów zobowiązanych do rozpatrywania lub załatwienia wniosków............. 128
6. Innowacyjnanie w sprawie rozpatrywania wniosków............ 132
6.1. Charakter innowacyjnania w sprawie wniosku................ 132
6.2. Warunki formalne wniosku............................................ 134
6.3. Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków....... 135
6.4. Sposób wykonania obowiązku informacyjnego RODO.................................................... 136
7. Wniosek a wybrane instytucje pokrewne............................. 138
7.1. Wprowadzenie................................................................... 138
7.2. Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców a wniosek... 145
7.3. Konsultacje społeczne a wniosek.................................... 147
Rozdział III. Skargi................................................................................................... 155
1. Prawo do składania skarg........................................................ 155
2. Przedmiot skargi...................................................................... 159
3. Właściwość w zakresie rozpatrywania skarg....................... 162
4. Innowacyjnanie w sprawach skarg............................................ 170
4.1. Złożenie skargi................................................................... 170
4.2. Terminy............................................................................... 172
4.3. Sposób załatwienia skargi................................................ 176
4.4. Zawiadomienie (treść i charakter).................................. 178
4.5. Ponowna skarga................................................................. 181
4.6. Udział prasy i organizacji społecznych............................................... 182
4.7. Rozpoznawanie skarg przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.................... 183
4.8. Komisja skarg, wniosków i petycji........................................................ 188
5. Udostępnianie danych w zakresie skarg w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.............. 190
6. Organizacja przyjmowania skarg........................................... 191
7. Nadzór i kontrola...................................................................... 194
8. Skarga a inne postępowania.................................................... 195
9. Podsumowanie.......................................................................... 199
Bibliografia......................................................................................... 201
Autorzy................................................................................................ 209
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego - anna wierzbica, renata cybulska, roman marchaj (pdf),B. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.