W drugim, zaktualizowanym wydaniu książki autorka - odnosząc się do nowej ustawy o działalności leczniczej, a także aktualnych informacji i danych dotyczących funkcjonowania szpitali w Polsce - dokonała pogłębionej analizy istoty outsourcingu, jego przebiegu, a także efektów wdrażania. Rozważania te pozostały uzupełnione o użyteczne przykłady wykorzystania outsourcingu, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w organizacjach niekomercyjnych. W publikacji wykorzystano wyniki badań nad outsourcingiem przeprowadzonych w publicznych szpitalach Małopolski. Na ich podstawie autorka przeanalizowała pozytywne i negatywne skutki implementacji outsourcingu w badanych placówkach medycznych, przeprowadziła jeszcze weryfikacje empiryczną autorskiego modelu oceny skuteczności outsourcingu w zarządzaniu publicznym szpitalem specjalistycznym. Książka jest skierowana w głównej mierze do menedżerów służby zdrowia, lecz może także być pomocna kierownikom organizacji publicznych innych aniżeli placówki medyczne oraz studentom i słuchaczom studiów podyplomowych kierunków zarządzania.
Wstęp 7
Rozdział I. Problem outsourcingu w naukach o zarządzaniu 9
1. Geneza i istota outsourcingu w zarządzaniu organizacjami 9
1.1. Rys historyczny outsourcingu 11
1.2. Outsourcing - jaki, kiedy i dlaczego? 12
1.3. Typy outsourcingu 14
1.4. Ogólny model outsourcingu 16
2. Strategie outsourcingowe w modelowaniu projektu outsourcingu 19
2.1. Ogólny model decyzji outsourcingowej 19
2.2. Model outsourcingu strategicznego 21
3. Wykorzystanie outsourcingu w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami publicznymi 29
3.1. Outsourcing w organizacjach publicznych 33
3.2. Outsourcing - przykład wykorzystania w służbie zdrowia 34
Rozdział II. Outsourcing w zarządzaniu szpitalami w Polsce 37
1. System opieki zdrowotnej w Polsce 37
1.1. Ochrona zdrowia w przepisach prawnych 37
1.2. System opieki zdrowotnej po 1989 r. 38
1.3. Wydatki na służbę zdrowia w Polsce 41
1.4. Przyczyny wzrostu udziału wydatków na ochronę zdrowia 43
2. Istota i zakres funkcjonowania szpitali w Polsce 44
2.1. Działalność lecznicza - szpitale 45
2.2. Zadłużenie szpitali 54
3. Proces outsourcingu w zarządzaniu szpitalem publicznym 61
Rozdział III. Założenia oceny efektywności outsourcingu w szpitalu publicznym 78
1. Efektywność organizacji 78
2. Ocena efektywności szpitali jako organizacji niekomercyjnych 88
3. Model oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu szpitalami publicznymi 95
Rozdział IV. Outsourcing w małopolskich publicznych szpitalach specjalistycznych 103
1. Zakres wykorzystania outsourcingu w publicznych szpitalach specjalistycznych województwa małopolskiego - wyniki badań 103
2. Outsourcing w praktyce zarządzania szpitalami - studium przypadku 114
2.1. Przebieg procesu outsourcingu w badanych szpitalach 116
2.2. Analiza efektów i nakładów implementacji outsourcingu 130
2.2.1. Efekty bezpośrednie niedługo- i długoterminowe 130
2.2.2. Efekty pośrednie, długoterminowe 139
2.3. Outsourcing a produktywność zarządzania badanymi szpitalami 143
3. Rekomendacje dla szpitali 162
Załączniki 167
Bibliografia 173
Spis ilustracji 185
Spis tabel 187
Akty prawne 189
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ebook outsourcing w zarządzaniu szpitalem publicznym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.