\n\nHR compliance jest to system działań pracodawcy i jego upoważnionych przedstawicieli albo struktur wytworzony w celu kontroli przestrzegania prawa. Dotyczy obszarów związanych z pracownikami, w których członkowie organizacji mogą być jednocześnie sprawcami, jak i ofiarami naruszeń.
\n\nWedług autorów sprawne działania kontrolne powinny uwzględniać:\n • uniemożliwianie zachowaniom niepożądanym, takim jak mobbing, dyskryminacja czy molestowanie seksualne;\n • procedury przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń naruszeń prawa przez pracowników;\n • przestrzeganie poprzez pracodawcę praw pracowników.
\n\nW publikacji omówiono zagadnienia takie jak:\n • odpowiedzialność członków zarządu;\n • zmniejszanie ryzyka związanego z użyciem technice systemów rozproszonych;\n • cyberbezpieczeństwo cyfrowych kanałów zarządzania zgłoszeniami;\n • przykłady korzystnych praktyk w zakresie tworzenia i implementacji systemów whistleblowingowych w Polsce.
\n\nDzięki lekturze książki czytelnik dowie się, jak krok po kroku stworzyć system HR compliance, żeby był oparty na właściwych regulacjach, a także miał poręczne użycie. \n Publikacja asygnowana jest zarówno dla pracowników i menedżerów działów HR, jak i dla prawników oraz specjalistów do spraw compliance.
Zainteresuje również przedstawicieli kadry kierowniczej. \n \n „bezdyskusyjnie wartościowe jest połączenie idei przestrzegania norm i zasad z aktywnością działów HR i szerzej – z aktywnością pracodawców i kadry kierowniczej w dziedzinie zarządzania.
Niektóre książki przystępne na rynku, w sposób zapewne niezamierzony, utrwalają podział na tak zwany miękki i twardy HR. W dzisiejszych realiach zarządzania biznesem, w świecie norm i standardów i coraz szybciej postępujących zmian, podejście holistyczne jest wysoce wyszczególnione.
I właśnie to podejście wybrzmiewa w niniejszej publikacji".\n Jarosław Marciniak
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Hr compliance. skuteczne wykrywanie nadużyć i zachowań niepożądanych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.